Scroll Top

JAARVERSLAGEN

Jaarverslagen

Hieronder vindt u zowel een kort overzicht van de hoofdlijnen van het beleidsplan als een beperkte weergave van het beloningsbeleid. Daarnaast zijn onderaan deze pagina ook de jaarverslagen vanaf 2017 terug te vinden.
OVERZICHT VAN DE JAARVERSLAGEN
Overzicht van de jaarplannen
financiele
HOOFDLIJNEN BELEIDSPLAN

1. Aandacht voor organisatie-ontwikkeling en scholing
Vanuit een team met professionele ondersteuning (0,66 fte.) en vrijwillige ondersteuning (0,45 fte.) probeert Stichting BAKboord Den Haag meer dan 10 vrijwilligers op een professioneel niveau ex-gedetineerde deelnemers te begeleiden naar werk. Daarvoor is de organisatie flexibel en continue in verandering met het oog op verbetering. Er wordt volgens een planning structureel geïnvesteerd in deskundigheidsbevordering, intervisie en begeleiding voor zowel de teamleider en management- ondersteuner als de vrijwillige krachten. Waar nodig wordt expertise van buiten ingehuurd.
Vanaf 1 januari 2025 wordt volop ingezet om het verkregen ISO-NEN-certificaat (december 2024) te behouden en de organisatie (blijvend) te verbeteren via een terugkerende PDCA-cyclus die alle geledingen van de organisatie geregeld tegen het licht houdt en verbetert.

2. Stabilisering financiële situatie Stichting BAKboord Den Haag Stichting
BAKboord Den Haag is afhankelijk van subsidies, donaties en giften. Daarnaast doet zij – met het kwaliteitskeurmerk in de hand- een beroep op zgn. IFZO-gelden. Gemeenten en Justitie keren trajectvergoedingen uit en werkgevers leveren bijdragen. Het onderaannemingsschap is vanaf 1 januari 2025 drager van een financieel nieuwe tijd voor BAKboord.

3. Relatienetwerk onderhouden met partners, verwijzers en werkgevers.
Stichting BAKboord Den Haag heeft haar waarde voor deelnemers meermaals bewezen en diverse organisaties werken graag met haar samen. Stichting BAKboord Den Haag is trouw aan ex-gedetineerden, doet wat ze belooft in samenwerking met de deelnemers, verwijzers, werkgevers en partners. De focus ligt op kwalitatief en kwantitatief goede resultaten. Binnen het werkveld (nazorg en werkgelegenheid) wordt bewust ingezet op intensieve, warme contacten en goede, betrouwbare samenwerking.

4. Onderhouden van PR en marketing
Naast website en nieuwsbrief wordt steevast ingezet op communicatie via sociale media en platforms. Naamsbekendheid, vindbaarheid en beschikbaarheid zijn en blijven belangrijk in de informatiemaatschappij, waarin we leven en werken. Aan de hand van een strategisch communicatieplan zijn communicatielijnen uitgezet die werving van vrijwilligers en deelnemers mogelijk maakt. In 2025 wordt het 15-jarig bestaan gevierd

Voor de volledige versie van het beleidsplan klikt u op de hyperlink hieronder.

Werk- en activiteitenplan bestuur Stichting BAKboord Den Haag 2022

BELONINGSBELEID (PERSONEEL EN BESTUUR)

Beloningsbeleid stichting BAKboord (2021)

Het bestuur van Stichting BAKboord Den Haag wordt gevormd door mensen die zich vrijwillig inzetten voor de stichting. Zij krijgen hiervoor geen beloning of vergoeding. Onkostenvergoeding wordt gegeven voor de reiskosten die gemaakt zijn voor werkzaamheden voor de stichting. Het personeelslid (0,25 fte.) dat in dienstverband werkt volgt bij contract de cao-welzijn. Vrijwilligers die zich voor de doeleinden van de stichting inzetten kunnen onkosten en reiskosten declareren.